
Etapele efectuarii analizei de risc la securitatea fizica
1. Efectuarea unei intalniri pentru stabilirea detaliilor preliminare privind analiza de risc la securitate fizica:
– in cadrul acestei etape, evaluatorul de risc face o vizita la obiectivul/obiectivele ce urmeaza a fi evaluat/e, pentru a lua cunostinta de unele aspecte, precum: marimea obiectivului, amplasare in spatiu, vecinatati, mediul inconjurator, puncte vulnerabile, accesibilitate, caracteristici locale, domeniu si flux de activitate.
2. Intocmirea ofertei de pret in functie de necesitatile si particularitatile obiectivului:
– in functie de aspectele constatate la fata locului, evaluatorul intocmeste o oferta de pret pe care i-o prezinta clientului.
3. Semnarea Contractului de prestari servicii si a Acordului de confidentialitate:
– dupa acceptarea ofertei de pret, intre evaluator si client se semneaza contractul de prestari servicii (fara de care nu se poate presta, legal, niciun fel de serviciu de analiza de risc) si acordul de confidentialitate.
4. Stabilirea detaliilor si a documentatiei necesare pentru efectuarea analizei de risc:
– pentru demararea proiectului de analiza de risc, este nevoie de anumite documente, iar evaluatorul ii va transmite clientului o lista cu acestea (CUI, certificat constatator, contract de inchiriere, releveul spatiului etc.).
5. Efectuarea auditului de evaluare, prin identificarea riscurilor la adresa obiectivului, bunurilor, valorilor si persoanelor:
– evaluatorul de risc face o noua vizita la obiectiv si efectueaza auditul de evaluare propriu-zis, tinand cont de toate particularitatile obiectivului, pana la cel mai mic detaliu (se completeaza unul sau mai multe chestionare, se observa indeaproape fluxul de lucru, circuitul monetarului, existenta si respectarea procedurilor de securitate etc.).
6. Intocmirea raportului de evaluare si a grilei de evaluare, insusirea si aprobarea acesteia de catre client:
– dupa efectuarea auditului de evaluare, evaluatorul de risc intocmeste raportul de audit, tinand cont de prevederile HG 301/2012 si de regulile de efectuare a analizei de risc, prezentate in OMAI nr.9/2013. In functie de punctajul obtinut in Grila de Evaluare specifica tipului de obiectiv, se stabilesc masurile ce trebuie implementate.
7. Punerea in aplicare a eventualelor masuri stabilite de catre evaluator, pentru incadrarea obiectivului la un nivel de risc acceptabil:
– in cadrul acestei etape, evaluatorul de risc ii prezinta clientului, dupa caz, masurile ce trebuie implementate obligatoriu pentru ca obiectuvul sa se incadreze la nivelul de risc acceptabil, precum si recomandarile sale pentru mentinerea nivelului de risc acceptabil.
8. Definitivarea si prezentarea finala catre client proiectului de analiza de risc la securitate fizica:
– dupa implementarea masurilor propuse de catre evaluator (in termen de 60 de zile calendaristice – OMAI nr.9/2013), intreg proiectul (raport de evaluare, grila de evaluare cu punctajul necesar incadrarii la nivelul de risc acceptabil, documentele suport) se definitiveaza, iar varianta finala se prezinta clientului pe suport fizic, in exemplar unic, pe baza unui proces-verbal.