Realizarea Analizei de risc de catre un expert evaluator acreditat consta in parcurgerea urmatorilor pasi:
1. Stabilirea unei intalniri la locatia unde urmeaza sa se efectueze Analiza de risc
2. Centralizarea informatiilor necesare intocmirii ofertei de pret * (Anexa 1, pct. I)
* in vederea ofertarii pretului corect sunt necesare urmatoarele informatii:
a) numele companiei, datele de identificare, adresa sediu/puncte de lucru;
b) obiectul principal de activitate la obiectivul evaluat;
c) bunuri/materii prime detinute in spatiu;
d) valori – daca se manipuleaza cash si daca suma depaseste 10.000 EUR;
e) daca exista sisteme de securitate implementate (paza, camera supraveghere etc);
f) nr. real de angajati la obiectivul evaluat;
g) program de lucru/ture;
h) structura cladirii (ex. P + 3) si suprafata;
i) poze ale obiectivului.
3. Acceptarea ofertei de pret, discutarea si stabilirea detaliilor preliminare, urmate de semnarea contractului de prestari servicii si a acordului de confidentialitate.
4. Stabilirea documentelor necesare evaluatorului pentru întocmirea raportului de evaluare şi tratare a riscurilor la securitatea fizică
5. Identificarea tuturor factorilor externi si interni ce pot genera vulnerabilitati si riscuri la adresa obiectivelor, bunurilor, valorilor si personalului unitatii, prin vizita la obiectiv a evaluatorului.
6. Analiza riscurilor identificate, propunerea masurilor de limitare ori eliminare a acestora, calcularea gradului de risc si incadrarea acestuia la nivelul corespunzator.
7. Elaborarea documentatiei si prezentarea acesteia administratorului unitatii.
8. Re-evaluarea daca este necesar, dupa care semnarea raportului de analiza de risc de către administrator, luandu-se la cunostinta recomandarile evaluatorului.
Documentatia privind analiza de risc cuprinde: raportul de evaluare si tratare a riscurilor la securitatea fizica, grila de evaluare specifica obiectului de activitate si documentele suport (chestionare, declaratii, alte documente specifice) (Art. 2(1) Instructiunea MAI nr.9/2013).